Ostatni dzień naszego pobytu w Szardży był słoneczny (jak oba poprzednie), intensywny (jak oba poprzednie), i ciekawy (jak wiadomo co ;) ). Szkoda nam było wyjeżdżać, ale obowiązki niestety nas wzywały. Rano po śniadaniu spakowaliśmy nasze plecaki i ruszyliśmy w ostatnią, zieloną trasę autobusową. Mieliśmy w sumie cały dzień na zwiedzanie, bo lot powrotny do Kuwejtu miał być dopiero po 18:00.
Wszystkie linie autobusowe dla zwiedzających mają co najmniej jeden punkt styczny, jest nim na przykład przystanek nr 1 przy Central Market (Central Souq I). Skorzystaliśmy z tego, żeby jeszcze raz rzucić okiem na to targowisko i wskoczywszy w autobus linii czerwonej na przystanku w okolicach hotelu, dojechaliśmy do Central Market, gdzie potem chcieliśmy wsiąść w linię zieloną.
Według mapy i rozkładów jazdy umieszczonych na przystankach, autobusy linii czerwonej i zielonej zatrzymują się na przystankach co 45 minut (linii niebskiej co pół godziny). Nam wydawało się, że autobusy "czerwone" są na przystankach częściej, ale może po prostu linia zielona jest bardziej punktualna ;)
Zapraszamy w ostatnią szarżę przez Szardżę :)
|
Zatłoczone szardżańskie nabrzeże. |
|
Central Market vel Central Souq vel Blue Market. |
|
Wszystkie sklepy były tego ranka otwarte. |
|
Przed budynkami Central Market są fontanny. |
|
W drodze do muzeum Al-Mahatta minęliśmy Kuwait Hospital. |
|
2 grudnia ZEA obchodziły 41 rocznicę powstania Federacji Zjednoczonych Emiratów Arabskich. |
|
Biblioteka miejska ;) |
|
Muzeum Al-Mahatta. |
Al-Mahatta to nazwa, jaką nadano pierwszemu lotnisku wybudowanemu w Szardży w 1932 roku. Po wielu latach służby jako lotnisko, baza brytyjskiego RAFu, baza paramilitarnej organizacji Trucial Oman Scouts, hotel, posterunek policji i wreszcie pustostan, w 2000 roku przekształcono to miejsce w muzeum lotnictwa.
|
Wieża kontroli lotów w Al-Mahatta. |
|
Al-Mahatta Museum. |
|
Mapa korytarzy powietrznych linii Imperial Airways z 1936 roku. |
|
Al-Mahatta Museum. Jeden z najważniejszych eksponatów. |
|
Tak wyglądało wnętrze ówczesnych samolotów. |
|
Al-Mahatta Museum. |
|
Al-Mahatta Museum. Pojazd służący do tankowania paliwa. |
|
Druga część Al-Mahatta Museum. |
|
Silniki samolotowe. |
|
W części o historii lotnictwa nie mogło zabraknąć Otto Lilienthala. |
|
Dzisiejsza mapa tras Air Arabia, tanich linii lotniczych z Szardży. |
|
Pożegnalna fotka i ruszamy dalej. |
|
Na trasie zielonej linii jest Mega Mall, jedno z centrów handlowych w Szardży. Weszliśmy i tam na chwilę. |
|
Mega Mall. |
|
Mega Mall, część rozrywkowa. |
|
Mega Mall. |
|
Sharjah International Airport. Odmeldowuję się :) |
Wycieczka do Szardży to dobry pomysł. Jeśli nie lubicie tłumów i wydawania pieniędzy, a lubicie spacerować, jeździć autobusem, zwiedzać muzea, być na świeżym powietrzu, spotykać miłych ludzi, kobiety za kierownicami taksówek, przestrzegać zakazu palenia w miejscach publicznych i ogólnie dobrze się bawić, ten emirat jest w sam raz. Polecamy :)
Widzimy się następnym razem :) Do zobaczenia, cześć!
Muzeum lotnictwa wygląda super. Zawsze jak oglądam starsze filmy to bawi mnie, że ludzie mogli palić w trakcie lotu.
OdpowiedzUsuńCiężko było trochę znaleźć to muzeum; mapę mieliśmy niezbyt dokładną, a pytanie o drogę stóżów okolicznych supermarketów zaskutkowało wydłużeniem spaceru ;) Ale naprawdę było warto, perełka w środku miasta :)
OdpowiedzUsuńW dzisiejszej Szardży to nie tylko w kabinie pilota, ale i w ciemnej wąskiej uliczce zapalić nie można. Znalezienie miejsca dla palaczy to prawdziwy prezent od losu ;P
Pozdrawiamy :)